Obchodné podmienky pri prevádzkovaní e-shopu www.nutristar.sk

 

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.nutristar.sk je:

 

Obchodné meno: ADITIVA SK, s.r.o.

Sídlo/miesto podnikania: Björnsonova 739/17, 031 01 Liptovský Mikuláš

IČO: 36 432 106

DIČ: 2022025984

IČ DPH: SK2022025984

IBAN: SK47 1100 0000 0000 0029 2182 9293

Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č. 16368/L

Obchodník je platiteľom dane z pridanej hodnoty

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj

Predmestská 71, P.O. Box B-89, 011 79 Žilina 1

Odbor výkonu dozoru, tel. č.: 041/7632130

 

webový odkaz na podávanie podnetov:

https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi

 

 

Článok 1

Všeobecné ustanovenia

1. Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade so:

    - zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

    - zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a

    - s inými relevantnými právnymi predpismi.

2. Tieto Všeobecné obchodné podmienky pre e-shop (ďalej len "VOP“ alebo tiež aj „Obchodné podmienky") sú platné a účinné od 25.5.2018 a vzťahujú sa na uzatváranie všetkých kúpnych zmlúv medzi spoločnosťou ADITIVA SK, s.r.o., IČO: 36 432 016, IČ DPH: SK2022025984, so sídlom Björnsonova 739/17, Liptovský Mikuláš, PSČ 031 01, zapísanou v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 16368/L, (ďalej len  „Obchodník“) a zákazníkom (ďalej len "K(k)upujúci alebo tiež aj „S(s)potrebiteľ") realizovaných v súvislosti alebo na základe kúpy tovaru z ponuky Obchodníka zverejnenej cez internetový obchod na adrese http://nutristar.sk (ďalej tiež aj ako "e-shop") a sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Obchodníkom a Kupujúcim (ďalej len "kúpna zmluva“ alebo tiež len „zmluva"), pokiaľ sa strany výslovne nedohodli na odchylnej úprave.

3. Ďalšie kontaktné údaje na Obchodníka sú nasledujúce:

telefónne číslo: +421 915 826 141

e-mail: vanko@aditivask.sk

web: http://nutristar.sk

4. Ceny jednotlivých produktov obchodníka sú zverejnené na stránke www.nutristar.sk a obchodník si vyhradzuje právo na ich jednostrannú aktualizáciu (ďalej len „ceny“).

5. Reklamačným poriadkom sa rozumie postup, ktorý vydal Obchodník a s ktorého znením sa spotrebiteľ/kupujúci oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť na https://nutristar.sk/reklamacny-poriadok.

6. Na účely týchto VOP sa za Kupujúceho považuje spotrebiteľ, VOP sa nevzťahujú na právne vzťahy, v ktorých zákazníkom nie je spotrebiteľ, pričom za spotrebiteľa sa považuje fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

7. Iné pojmy a definície: Pojmy a definície uvedené v VOP budú mať význam, ktorý: (i) je výslovne uvedený v týchto VOP a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Reklamačnom poriadku alebo v dokumente „Zásady a poučenia o ochrane osobných údajov“ zverejnenom na stránke https://nutristar.sk/zasady-ochrany-osobnych-udajov, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Článok 2

Postup pri objednávaní, Uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. E-shop obsahuje ponuku výrobkov, ktoré Obchodník ponúka na predaj. Súčasťou každej ponuky konkrétneho tovaru je aj jeho označenie, opis produktu, údaj o cene s DPH, ktorá je konečnou cenou tohto výrobku v eurách. Táto skutočnosť nie je na ujmu možnosti Obchodníka uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dojednaných podmienok.

2. Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že ak sú predmetom ponuky Obchodníka v e-shope služby alebo obdobné plnenia (zvlášť dojednané úpravy produktov), použijú sa primerane ustanovenia týchto VOP vzťahujúce sa k úprave predaja tovaru, ak nie je výslovne ustanovené inak.

3. Kupujúci objednáva výrobky a služby Obchodníka prostredníctvom obchodného systému na www.nutristar.sk písomnou formou (vrátane objednávok a správ posielaných prostredníctvom formulárov cez e-shop). Komunikácia Kupujúceho a Obchodníka súvisiaca s uzatvorením kúpnej zmluvy a dodávkou tovaru môže prebiehať aj prostredníctvom telefónu, avšak rozhodujúce sú údaje uvedené v písomnej na na webovej platforme Obchodníka www.nutristar.sk. Obchodník je viazaný svojou ponukou vrátane ceny v deň, kedy je táto ponuka uverejnená na stránkach e-shopu, prevádzkovaného Obchodníkom, ak pri konkrétnej ponuke nie je uvedená kratšia lehota alebo iný údaj. Objednávka Kupujúceho ako prejav vôle smerujúci k uzatvoreniu kúpnej zmluvy, ako aj zmluvný vzťah z uzatvorenej kúpnej zmluvy sa posudzujú podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a s ohľadom na znenie zákona č.  40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

4. Kupujúci vloží do košíka vybraný tovar, ktorý je súčasťou aktuálnej ponuky e-shopu (vedľa tovaru je na web stránke e-shopu zobrazené tlačidlo "Kúpiť", čím vstupujete do objednávkového procesu). V prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, predpokladá sa, že spotrebiteľ sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami. Po vyplnení formuláru objednávky, zvolení spôsobu dopravy za tento tovar je Kupujúci oboznámený s konečnou kúpnou cenou nákupu, ktorá zahŕňa súčet cien za vybraný tovar umiestnený v košíku a cien za dopravu. Pred potvrdením objednávky je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť objednávku, t. j. najmä meniť obsah košíka či opravovať akékoľvek údaje týkajúce sa množstva objednávaného tovaru, dodacích údajov.

5. Vytvorenie objednávky/nákup je možné realizovať prostredníctvom e-shopu, pri ktorej je spotrebiteľ povinný vyplniť pravdivé údaje, ktoré od neho systém vyžaduje (pričom platí, že ak spotrebiteľ uvedie svoje IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie spotrebiteľ, tzn. tieto VOP sa nevzťahujú na právne vzťahy, v ktorých zákazníkom nie je spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy. Počas vytvorenia objednávky je spotrebiteľ aj vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov, mena a priezviska, telefónneho čísla, e-mailovej adresy a dodacej adresy (v prípade, ak si neprevezme tovar osobne). Ďalej Kupujúci uvedie názov tovaru, popis tovaru, spôsob dopravy. V prípade objednávky realizovanej mimo prostredia e-shop formulára – po zaznamenaní objednávky Obchodníkom a overení kompletnosti všetkých za účelom realizácie objednávky potrebných údajov Obchodník takúto objednávku zaznamená, čím sa zároveň považuje za doručenú. Kontaktné údaje uvádzané v objednávkach budú v zmysle zákona o ochrane osobných údajov č. 18/2018 Z. z. Obchodníkom použité výlučne na účely informovania spotrebiteľa o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na výdaj a pod.) a v rámci obchodného vzťahu medzi Obchodníkom a kupujúcim (v rozsahu a na účely uvedené v týchto VOP) nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osôb zabezpečujúcich ich spracúvanie, vybavovanie objednávok, prepravu tovaru a prípadné reklamácie tovaru).

6. Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol Obchodníkom oboznámený:

            a) hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo službách,

b) jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, a to nákladoch na dodanie, resp. dopravu,  prípadne aj vynáške tovaru (celková cena a náklady, ďalej len „cena“), ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný obchodníkovi uhradiť a že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných obchodníkom,

c) dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj vynášky tovaru, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou,

d) platobných podmienkach,

e) VOP a Reklamačnom poriadku obchodníka (a v rámci nich o zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru, služieb, o podmienkach trvania zmluvy, možnostiach alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a Obchodníkom).

7. Po doručení objednávky Obchodníkovi bude objednávka zaevidovaná v systéme Obchodníka a Kupujúcemu bude bez zbytočného odkladu odoslaná e-mailová správa potvrdzujúca doručenie objednávky so súhrnom objednávky a číslom objednávky. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení spotrebiteľovej objednávky odoslaním e-mailová správy, ktorej predmetom bude akceptácia objednávky zo strany Obchodníka, alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol expedovaný, a to všetko za podmienok uvedených na stránke www.nutristar.sk, v týchto VOP a v Reklamačnom poriadku.

8. Obchodník doručenú objednávku preverí s ohľadom na vyplnené údaje, osobu Kupujúceho a dostupnosť tovaru a začne s vybavovaním objednávky. Pošle Kupujúcemu informačný e-mail o spôsobe úhrady, ak bude dohodnutý bezhotovostný prevod na účet – číslo účtu, na ktorý je povinný Kupujúci uhradiť kúpnu cenu. V momente, kedy je tovar pripravený na dopravu a/alebo doručenie, zašle Obchodník Kupujúcemu informačný e-mail o termíne doručenia alebo lehote osobného odberu (ďalej len "informačný e-mail o dodaní").

9. Zaslaním informačného e-mailu o potvrdení objednávky k prijatiu návrhu a uzatvoreniu kúpnej zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim vznikne Obchodníkovi povinnosť dodať vec Kupujúcemu v zmysle objednávky a Kupujúcemu vznikne povinnosť za tento tovar a súvisiace služby zaplatiť dohodnutú kúpnu cenu.

10. Kupujúci berie na vedomie, že Obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu s Kupujúcim, a to najmä, ak ide o osobu, ktorá predtým podstatným spôsobom porušila kúpnu zmluvu alebo tieto VOP alebo vo vzťahu k Obchodníkovi porušovala dobré mravy. Obchodník si vyhradzuje právo vybraný tovar Kupujúcemu nedodať, a to najmä v prípade, že po odoslaní objednávky došlo k predaniu veci alebo z objektívnych príčin nie je možné tovar dodať za podmienok dohodnutých v objednávke alebo v termíne dodania. Obchodník sa zaväzuje vrátiť kupujúcemu už zaplatenú finančnú čiastku.

11. V prípade stornovania objednávky, aplikujú sa ustanovenia týchto VOP o odstúpení od zmluvy podľa čl. 6 a 7 VOP a Reklamačného poriadku. Formulár na odstúpenie od zmluvy je k dispozícii tu: https://nutristar.sk/files/Formular_na_odstupenie_od_zmluvy_NUTRISTAR_2025.pdf. Objednávku je možné stornovať/odstúpiť písomnou formou, a to doručením písomného storna s textom v podobe identifikácie objednávky (číslo objednávky) Obchodníkovi. Potvrdenie stornovania objednávky oznámi Obchodník Kupujúcemu písomnou formou na niektorý z kontaktov uvedených v objednávke.

12. Uzavretím kúpnej zmluvy Kupujúci súhlasí s týmito VOP a vyhlasuje, že mal možnosť sa s týmito VOP zoznámiť pred jej uzavretím.

13. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatváraním kúpnej zmluvy znáša a uhrádza Kupujúci.

14. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou tovaru, ktorý je v obchodnej ponuke Obchodníka v zmysle týchto VOP, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, ochranných známok, obchodných názvov, firemných log, či patentov Obchodníka, jeho dodávateľov ani iných subjektov.

Článok 3

Platobné podmienky

1. Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH.

2. Pri objednávkach Kupujúceho, ktoré realizuje cez e-shop je rozhodná cena tovaru v čase odoslania riadne vyplnenej objednávky. Inak je rozhodná cena, uvedená v e-shope v momente doručenia objednávky Obchodníkovi. Cena tovaru je uvedená v eurách. Cena a platby za dodanie, ostatné služby a prípadné ďalšie poplatky podľa týchto VOP nie sú zahrnuté v cene tovaru a sú účtované osobitne, pričom spolu s cenou produktu tvoria celkovú konečnú cenu, ktorá tvorí kúpnu cenu v zmysle týchto VOP. Do kúpnej ceny nie sú zahrnuté ceny za bankové služby, ktoré si účtuje banka na základe osobitného zmluvného vzťahu s Kupujúcim.

3. Ak sa strany nedohodnú inak a e-shop taký spôsob platby v čase odoslania objednávky umožňuje, Kupujúci si pri vyhotovovaní objednávky zvolí jeden zo spôsobov platby uvedených v objednávkovom formulári e-shopu a uhradí dohodnutú cenu v lehote určenej v týchto VOP pre zvolený spôsob platby, ak nebolo osobitne dohodnuté inak. Kupujúci môže zvoliť jeden z nasledovných spôsobov platby:

(a) v hotovosti, platbou v priestoroch Kupujúceho, ak tak bude dohodnuté,

(b) v hotovosti pri doručení kuriérnou službou – platba na dobierku.

(c) bezhotovostným prevodom. Obchodník vystaví zálohovú faktúru (platba predom). O zaplatení faktúry je NUTNÉ Obchodníka informovať e-mailom.

4. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere/dodaní tovaru je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.

5. Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny (alebo jej časti, ak sa podľa dohodnutých podmienok má podľa objednávky platiť vopred len časť ceny; ďalej len „preddavok“) na účet obchodníka, na ktorý mala byť táto úhrada poukázaná.

6. Kupujúci nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny.

 

 

Článok 4

Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru

1. Obchodník sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar najneskôr do 14 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Obchodník sa zaväzuje dodať tovar spotrebiteľovi na adresu v Slovenskej republike, ktorú spotrebiteľ uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Kupujúci je povinný voľbu spôsobu dodania tovaru vykonať pri vyhotovovaní objednávky, a to v rozsahu aktuálnych možností uvedených v e-shope v momente vyhotovovania objednávky. Obchodník a Kupujúci si týmto spôsobom dohodnú miesto pre vyzdvihnutie/odber alebo dodanie tovaru. Ak si strany toto miesto výslovne nedohodnú alebo v e-shope nebude umožnená voľba spôsobu dodania tovaru alebo v prípade vzniku pochybností platí, že dodanie tovaru bude realizované postupom podľa tohto článku, ods. 2. písm a) týchto VOP. Ak však Obchodník nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch (o čom bude spotrebiteľa informovať) a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky spotrebiteľa, zaväzuje sa dodať tento tovar spotrebiteľovi najneskôr do 2 týždňov od uhradenia ceny uvedenej v objednávke. Spotrebiteľ berie na vedomie, že môžu nastať okolnosti, ktoré Obchodník nevie ovplyvniť a pre ktoré nastane nesplniteľnosť dodania objednaného tovaru spotrebiteľovi (zvyčajne okolnosti vyššej moci); v takom prípade sa uplatní postup podľa odseku č. 3 tohto článku VOP.

2.

(a) Osobný odber v sídle Obchodníka: Kupujúci si v e-shope môže vybrať odber v sídle na Björnsonovej ulici 17, Liptovský Mikuláš kde si Kupujúci tovar prevezme. Produkty budú pripravené na odber a prevzatie na uvedenej adrese Obchodníka, a to v termíne určenom Obchodníkom v informačnom e-maile o dodaní. Ak nie je trvanie a/alebo koniec odbernej lehoty určený alebo v prípade pochybností, odberná lehota je 7 kalendárnych dní od okamihu rezervácie. Obchodník môže poskytnúť Kupujúcemu dodatočnú odbernú lehotu, o čom bude informovať Kupujúceho e-mailom. Ak si Kupujúci nevyzdvihne tovar v odbernej lehote alebo v dodatočnej odbernej lehote (ak mu bola poskytnutá), je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. Po uplynutí odbernej lehoty, prípadne dodatočnej odbernej lehoty, nie je Obchodník viazaný rezerváciou a ani objednávkou tovaru

(b) Dodanie do miesta určeného Kupujúcim na "dodaciu adresu": O termíne doručenia tovaru na miesto určené Kupujúcim bude Obchodník informovať Kupujúceho pri expedícii zaslaním informačného e-mailu o dodaní, v ktorom uvedie termín dodania tovaru. Spôsob dopravy a ceny poštovného nájde Kupujúci pri vyplňovaní objednávky, poštovné je účtované formou prirážky k cene zásielky. Zásielky doručuje kuriérska služba GLS. Ak Kupujúci neprevezme tovar v takto určenom mieste a čase, je Obchodník oprávnený Kupujúcemu účtovať náklady súvisiace s dopravou tovaru do miesta určenia a späť do sídla alebo predajne Obchodníka. Obchodník môže vykonať opakované doručenie tovaru. Ak nedôjde k prevzatiu tovaru z dôvodov na strane Kupujúceho, je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.

3. Ak doba dodania podľa odseku 1tohto článku VOP bude z technických dôvodov nesplniteľná, Obchodník sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a ak nedôjde k dohode Obchodníka a spotrebiteľa o dodaní tovaru v náhradnej lehote, o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, Obchodník sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania spotrebiteľovi vrátiť cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak. V praxi je tovar spravidla dodaný do 5  pracovných dní.

4. Obchodník je povinný dodať Kupujúcemu tovar, ktorý je v súlade s kúpnou zmluvou, hlavne bez vád, t.j. majúci požadovanú akosť ako na fotografii web stránky a podľa opisu produktu.

5. Pri väčších odberoch, novinkách alebo naopak dopredaji tovaru Obchodník odporúča Kupujúcemu dojednanie dodania vopred.

6. Spôsoby dopravy a ceny poštovného nájde Kupujúci pri vyplňovaní objednávky. Poštovné je účtované formou prirážky k cene zásielky.

Článok 5

Preberanie tovaru

1. Kupujúci sa zaväzuje prevziať tovar v termíne uvedenom v informačnom e-maile o dodaní a na adrese uvedenej v objednávke ako dodacia adresa. Ak si Kupujúci vybral osobný odber, prevzatie tovaru vykoná na adrese Björnsonova 17, Liptovský Mikuláš.

2. Pri preberaní tovaru Kupujúci skontroluje fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a/alebo zničená, Kupujúci ihneď kontaktuje Obchodníka a so zasielateľskou spoločnosťou spíše "Zápis o škode na zásielke".

3. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až uhradením plnej kúpnej ceny Obchodníkovi vrátane všetkých peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku. Za úhradu sa považuje platba v hotovosti alebo pripísanie na účet Obchodníka. Ak by nastala situácia, že vlastnícke právo z Obchodníka na Kupujúceho, ktorý má tovar v držbe, ešte nebolo prevedené (Kupujúci neuhradil plnú kúpnu cenu), má Kupujúci všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovar na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ho tak, aby bol za každých okolností identifikovateľný ako tovar Obchodníka.

4. Obchodník je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie kúpnej ceny za tovar, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a službám ešte neprešlo na Kupujúceho.

5. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na Kupujúceho momentom prevzatia Kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.

 

 

Článok 6

Právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa čl. 7 ods. 1 až 3 okrem zmluvy, ktorej predmetom je

a)  poskytnutie služby, ak

1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a 

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,

b)  dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c)  dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,

d)  dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

e)  dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

f)  dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g)  dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,

h)  vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,

i)  dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

j)  dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

k)  tovar zakúpený na verejnej dražbe,

l)  poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

3. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

Článok 7

Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

1. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a)  14 dní odo dňa

1. prevzatia tovaru spotrebiteľom podľa odseku 4 tohto článku VOP,

2. uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

3. uzavretia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

4. uzavretia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči,

b)  30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.

2. Ak Obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona č. 108/2024 z.z. o ochrane spotrebiteľa (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do

a)  14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. a), alebo

b)  30 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 1 písm. b).

3. Ak Obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane spotrebiteľa ani podľa odseku 2 tohto článku VOP, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 1.

4. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

a)  tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

b)  dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

c)  tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

5. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

6. Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy podľa prílohy č. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa https://nutristar.sk/files/Formular_na_odstupenie_od_zmluvy_NUTRISTAR_2025.pdf; https://nutristar.sk/files/Poucenie_o_uplatneni_prava_spotrebitela_na_odstupenie_NUTRISTAR_2025.pdf.

7. Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa odsekov 1 až 3 tohto článku VOP sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

8. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi podľa § 5 ods. 1 písm. b) alebo § 15 ods. 1 písm. a) až c) Zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.

9. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

10. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov.

11. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy.

12. Doplnkovou zmluvou podľa odseku 11 tohto článku VOP sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

13. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa odseku 11 tohto článku VOP požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa čl. 8 ods. 3 a 5 a čl. 9 ods. 3 VOP.

14. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

Článok 8

Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa čl. 6 ods. 1 VOP zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

2. Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu.

3. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka podľa čl. 6 ods. 1 VOP znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak Obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

4. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

5. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka podľa čl. 6 ods. 1 nevznikajú okrem povinností podľa odsekov 1, 3 až 5 tohto článku VOP a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa čl. 9 ods. 3 VOP žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

Článok 9

Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

4. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za

a)  poskytnutie služby, dodanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo za dodanie tepla počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa čl. 7 ods. 1 až 3 VOP bez ohľadu na rozsah poskytnutého plnenia, ak

1. obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f) alebo písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa, alebo

2. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo dodávania vody alebo tepla podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa,

b)  úplné alebo čiastočné dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak

1. spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu podľa § 17 ods. 10 písm. c) Zákona o ochrane spotrebiteľa,

2. spotrebiteľ nevyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu podľa prvého bodu stráca právo na odstúpenie od zmluvy, alebo

3. obchodník neposkytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa.

5. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

6. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo Obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.

7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 1, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.

8. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy podľa čl. 6 ods. 1 VOP, sa zakazuje.

Článok 10

Alternatívne riešenie sporov 

1. V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva, Kupujúci má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak Obchodník na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia (kontakt nájdete https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/, alebo priamo na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.

2. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo priamo na internetovej  stránke https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci, ktorý pri uzatváraní a plnení zmluvy vystupuje v postavení spotrebiteľa. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh odmietnuť, ak vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20,- EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

3. Všetky ďalšie informácie ohľadne alternatívneho riešenia sporov medzi Obchodníkom a Kupujúcim – spotrebiteľom vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy ako spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiacich s Kúpnou zmluvou ako spotrebiteľskou zmluvou sú uvedené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk a v zákone č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.

Článok 11

Doplňujúce ustanovenia

1. Obmedzenie - nevhodné výrobky pre niektorých odberateľov - Väčšina ponúkaných výrobkov obsahuje rôzne formy takzvaných biologicky aktívnych látok. Niektoré z použitých surovín môžu byť alergény pre časť populácie, alebo nie sú určené pre niektoré skupiny spotrebiteľov, napríklad takzvaných registrovaných športovcov, diabetikov, tehotné ženy a podobne. Pred objednaním tovaru sa zoznámte s podrobným popisom, kde sú tieto náležitosti obvykle uvedené. Podrobný opis získate kliknutím na názov výrobku. V prípade nejasností kontaktujte Obchodníka.

2. K základnému obmedzeniu, ktoré je uvedené v opise výrobkov: „Nie je určené pre deti do 3 rokov.“ Tento text nie je uvedený dôvodu, že výrobok je pre deti škodlivý, ale z pohľadu legislatívy existuje povinnosť uvádzania predmetnej informácie, pokiaľ neprebehlo schválenie výrobku pre výživu detí do 3 rokov. Text sa uvádza tiež preto, že pri výrobkoch v kapsliach alebo tabletách je riziko vdýchnutia výrobku malými deťmi. Informácie publikované v tomto e-shope nepredstavujú záruky v právnom zmysle. Oficiálne informácie poskytujeme na požiadanie, pokiaľ to výslovne uvediete.

Článok 12

Informácie o prijatých kódexoch

1. Obchodník informuje spotrebiteľov že neexistujú žiadne špeciálne príslušné kódexy správania, ku ktorým sa Obchodník zaviazal k ich dodržiavaniu, pričom kódexom správania sa rozumie dohoda, alebo súbor pravidiel, ktoré vymedzujú správanie Obchodníka, ktorý sa zaviazal dodržiavať tento kódex správania vo vzťahu k jednej alebo viacerým osobitným obchodným praktikám, alebo obchodným odvetviam, ak tieto nie sú ustanovené zákonom, alebo iným právnym predpisom alebo opatrením orgánu verejnej správy, ktoré sa Obchodník zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže spotrebiteľ s nimi oboznámiť, alebo získať ich znenie.

Článok 13

Záverečné ustanovenia

1. Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

2. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke www.nutristar.sk.

3. V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá.

4. Práva vznikajúce spotrebiteľovi z chybného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným Reklamačným poriadkom obchodníka, ktorý je dostupný https://nutristar.sk/reklamacny-poriadok.

5. Právne vzťahy Obchodníka s Kupujúcim výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona

§  č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

§  zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a

§  s inými relevantnými právnymi predpismi.

6. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a ustanoveniami Reklamačného poriadku budú mať prednosť ustanovenia Reklamačného poriadku.

7. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a/alebo Reklamačného poriadku a záväznými (kogentnými) ustanoveniami:

§  zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a/alebo

§  zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov

budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov/alebo zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.

8. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 1. 7. 2024 a plne nahradzujú predchádzajúce Obchodné podmienky.